Siirry suoraan sisältöön
Etusivu » Toimitusehdot

Toimitusehdot

Seuraavia ehtoja sovelletaan LaaTech.fi -verkkokaupan ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

LaaTech.fi myy työkaluakkuja sekä verkkolaitteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja), yrityksille sekä yhteisöille Suomeen. Noudatamme toiminnassamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. LaaTech.fi ei kerää eikä ylläpidä asiakkaistaan rekisteriä. Asiakkaiden tietoja käytetään vain laskutusta ja tuotteiden toimitusta varten.

Tiivistelmä ehdoista jossa mukana muutama tärkein kohta:

  1. Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkokauppamme tuotelistauksista.
  2. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.
  3. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja kierrätysmaksut.
  4. Maksutapoina pankki- ja luottortit, laskutus tai tilisiirto.
  5. Toimitustapoina Postin toimitustavat.
  6. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.
  7. Tuotteilla 14 päivän vaihto- tai palautusoikeus.

Yksityiskohtaiset ehdot:

Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite sekä postiosoite.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät LaaTech.fin kotisivulla.

1.3 LaaTech.fi ei kerää eikä ylläpidä asiakkaistaan rekisteriä.

1.4 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. LaaTech.fin yhteystiedot löytyvät Yritystiedot-sivulta.

1.5 Tilauksen jättämisen jälkeen LaaTech.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen asiakas voi olla sähköpostitse yhteydessä LaaTech.fiin koskien esim. tilauksen muuttamista, peruuttamista tai toimitusaikaa.

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä – esimerkiksi huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8 LaaTech.fin vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki LaaTech.fin myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme tai kysy lisää sähköpostitse.

1.10 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin LaaTech.fiin.

1.11 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa LaaTech.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.12 LaaTech.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

1.13 LaaTech.fi ei myy tavaraa jälleenmyyjille. LaaTech.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

Hinnat

2.1 Tuotesivujen hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei kuljetusta.

2.2 Kassa-sivu kertoo aina toimituskulujen suuruuden ennen tilauksen lähettämistä.

2.3 Selvissä hintavirhetapauksissa LaaTech.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

Toimitus

3.1 LaaTech.fi toimittaa tuotteitaan asiakkailleen keskimäärin yhden työpäivän käsittelyajalla. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 3-5 arkipäivässä perille. Pyrimme aina ilmoittamaan jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 5 päivää. 

3.2 Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty.

3.3 Jos lähetät tavaraa meille päin, esimerkiksi takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero.

3.4 Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita LaaTech.fia varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalla viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti.

Maksuehdot

4.1 Laskuttaminen:

Laskulla maksaminen on suosittu ja turvallinen maksutapa. Tilaus toimitetaan yhdessä laskun kanssa ja maksuaika on 14 päivää tavaran vastaanottamisesta. Kun valitset maksutavaksi laskun, voit suorittaa maksun sen jälkeen, kun tuotteet on toimitettu sinulle. Lasku on maksettava 14 päivän kuluessa laskutuspäivämäärästä. Jos maksua ei tehdä, maksumuistutuksesta veloitetaan 5 EUR lisä ja viivästyskorko Suomen korkolain mukaan.

4.2 Pankki- ja luottokortit:

Maksun voi hoitaa myös pankki- tai luottokortin kanssa. Korttimaksujen yhteydessä käytämme Stripe-maksuvälityspalvelua.

4.3. Tilisiirto

Tilauksen voi maksaa myös SEPA-tilisiirtona. Tilitietomme ovat:

  • Tilinumero: FI94 1119 3500 0089 41
  • Pankin lajittelukoodi / BIC: NDEAFIHH

Palautusoikeus

5.1 Myymillämme tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin noutohetkestä alkaen (mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä). Tuote palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä. Tuotevaihdossa asiakas maksaa uuden tuotteet toimituskulut, jonka jälkeen uusi tuote toimitetaan asiakkaalle.

5.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

5.3 Palautusoikeus ei koske käytössä olleita tuotteita eikä asiakkaalle tilattuja erikoistuotteita, kuten esimerkiksi kaiverretut kilvet. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja tai sarjoitettua tilauksia ei myöskään voi palauttaa.

5.4 Palauttaminen on kuluttajalle aina maksutonta. Yrityksellämme on Itellan kanssa solmittu asiakaspalautussopimus.

5.5 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

5.6 Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja kuitenkin vähintään 25% tuotteen hinnasta.

5.7 Tuotepalautukset aina: a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä. c) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä. d) Tilinumero ilmoitettava mahdollisia palautuksia varten.

5.8 Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti LaaTech.fiin (poislukien Posti). Palautukset tehdään aina Postin asiakaspalautuksena.

5.9 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut, mm. korjausarviot.

5.10 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

5.11 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Tuotteiden palauttaminen onnistuu maksutta. Olethan kuitenkin yhteydessä meihin ennenkuin lähetät palautuksen. Kaikki lähetyksen tulee lähettää alla näkyvään osoitteeseen:

Reima Laaksonen
LaaTech
Kirchengasse 23/4
2460 Bruck an der Leitha
Itävalta

Takuu ja tuotteiden palauttaminen

6.1 Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä että tuote toimii määräajan. LaaTech.fissa takuu on yleensä 6-36 kuukauden pituinen.

6.2 LaaTech.fi vastaa vain itse antamastaan takuusta ja anoudumme irti aina valmistajan antamista pidemmistä takuuajoista.

6.3 Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päivämäärästä. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.4 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu LaaTech.fin velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.5 Kaikki takuupalautukset testataan. LaaTech.fi voi vapautua takuuvastuuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudestan, on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.6 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

6.7 Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti LaaTech.fiin (poislukien Posti). Palautukset tehdään aina Postin asiakaspalautuksena.

6.8 Tuotteet takuuhuoltoon aina: a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna). b) Mukana kopio kuitista, lähetteestä tai laskusta. c) Lähetä takuukorjaukseen vain viallinen tuote, mukaan ei muita tuotteita, ei ohjekirjoja, ei kaapeleita.

6.9 Mikäli olet epävarma siitä, hoitaako LaaTech.fi tuotteen takuuasiat, suosittelemme ottamaan tällöin yhteyttä LaaTech.fiin, ennenkuin palautat mitään. Joidenkin tuotteiden takuukorjaukset hoitaa suoraan maahantuoja tai virallinen huoltoliike.

6.10 Kun lähetät meille jotain, muista pakata paketti hyvin ja lähetä tarvittaessa särkyvänä. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä.

6.11 Aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus tai takuukorjaus on aiheeton mm. jos tuote ehjä, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty.

6.12 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts. ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

6.13 Reilusti yli puolet takuukorjauksista on aiheettomia, suurimmassa osassa tuote ei ole rikki. Meille tulee myös runsaasti huonosti pakattuja tai palautuksia joista puuttuu kuitti, lähete tai vikaseloste.

Tuotteiden palauttaminen onnistuu maksutta. Olethan kuitenkin yhteydessä meihin ennenkuin lähetät palautuksen. Kaikki lähetyksen tulee lähettää alla näkyvään osoitteeseen:

Reima Laaksonen
LaaTech
Kirchengasse 23/4
2460 Bruck an der Leitha
Itävalta

Tietosuojakäytäntömme

Tietosuojakäytäntömme perustuu EU:n asetukseen tietojen tallentamisesta, nimeltään GDPR. Heidän koko julkaisunsa ja lisätietoja löytyy heidän verkkosivuiltaan: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection_fi

Reima Laaksonen, Kirchengasse 23/4, 2460 Bruck an der Leitha, Itävalta, omistaa tältä sivustolta kerätyt tiedot. Tämä tietosuojakäytäntö sääntelee sitä, kuinka käsittelemme kerättyjä tietoja.

1. Miksi tallennamme tietoja ja kuinka käytämme niitä? Keräämme käyttäjätietoja voidakseen tarjota hyvän ostokokemuksen. Tiedot voivat sisältää nimesi, toimitus- ja laskutusosoitteesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi sekä erityisiä yksityiskohtia, jotka koskevat ostoasi tai asiaasi. Tietojen tallennuksen lisäksi vastaanotamme automaattisesti IP-osoitteesi sivustollamme vieraillessasi; tämä siitä syystä, että saisimme lisätietoja teknisistä osa-alueista, kuten selaimista ja käyttöjärjestelmistä. Tähän ei liity mitään henkilökohtaisia tietoja.

Sivustomme käyttää evästeitä, jotta se toimisi mahdollisimman hyvin.

2. Millä perusteella tallennatte tietoja? EU on asettanut useita perusteita, joita pidetään laillisina tietojen tallentamiseen, kuten tiedot joita tarvitaan sopimuksen tai suostumuksen täyttämiseksi.

3. Kuinka saatte suostumukseni? Tilauksen tehdessäsi tiedot tallennetaan sopimusperusteiden nojalla ostosopimuksen tekemiseksi. Antaessasi henkilötietosi oletamme saavamme suostumuksesi tietojen tallentamiseen tämän kirjoituksen ehtojen mukaisesti. Tallennamme tiedot ainoastaan tätä tiettyä tapahtumaa varten.

4. Kuinka peruutan suostumukseni? Voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi ottamalla yhteyttä meihin joko sähköpostitse tai kirjeitse

5. Turvallisuus.Noudatamme markkinoiden parasta käytäntöä (best-practice), varmistaaksemme suojaavamme henkilökohtaiset tietosi parhaalla mahdollisella tavalla. Päätavoitteenamme on estää tietojen menettäminen, väärinkäyttö, muuttaminen ja tuhoaminen.

Henkilötietoja ei jaeta kolmannelle osapuolelle, lukuun ottamatta • Viranomaisille rikoksen epäilyn yhteydessä. Mikäli on olemassa epäilys rikoksesta, meidän on toimitettava tietoja. • Hyväksytyille kumppaneille, jotka tarvitsevat tiettyjä tietoja ostoksen suorittamiseksi. Tämä sisältää: o Logistiikkakumppanit tilauksesi toimittamiseksi o Maksukumppanit tilauksesi maksun vastaanottamiseksi

6. Muutokset tietosuojakäytännössämme.Kaikki muutokset tietosuojakäytännössämme julkaistaan sivustollamme. Mikäli kyseessä on kiireelliset ja kriittiset muutokset, ne voidaan lähettää myös sähköpostitse.

Voimassa 29.09.2023 alkaen.  

 

 

Ostorkori0
Ostoskori on tyhjä.
Jatka ostoksia
0